HÍREK

23jan.
2023

ALD Automotive Magyarország - Fenntarthatósági törekvések

ALD Automotive Magyarország - Fenntarthatósági törekvések

ALD Automotive Magyarország -a cég, ahol a személyes törekvés találkozik az üzletpolitikával, és létrejön valami igazán példamutató

Fenntartható flottakezelés – nem csak azért olyan szép ez a fogalom, mert alliterál, hanem mert valódi törekvés, egy szuperlelkes csapat és egy hihetetlenül kreatív marketing menedzser is hajtja. Koller-Nagy Annamáriával beszélgettünk az ALD Automotive Magyarország fenntartható törekvéseiről.

„Teljesen természetes számomra az, hogy fenntartható életmódot folytatok. A kutyámat és a cicámat is örökbefogadtam annak idején, a kertünkben van méhlegelő, esővízgyűjtő, tudatosan táplálkozom és szelektíven gyűjtöm a szemetet. A személyes elköteleződés mellett szakmailag szerencsés helyzet, hogy egy kifejezetten fenntartható szemléletű multinacionális cégnél dolgozom. Inspiráló és motiváló, ha egy vállalat, amely itthon 13.000 – sőt, világszerte 1,7 millió - gépjárművet üzemeltet, felelősen gondolkozik!”– kezdte Annamari a beszámolót.

Faültetés, erdőtelepítés – kibocsátássemlegesítés

Az ALD Automotive számára tényleg nem reklámfogás a fenntarthatóság, nem építettek hangzatos kampányokat törekvéseik köré, pedig már több, mint 10 éve működnek együtt a WWF Magyarországgal. Mára a vállalat mintegy 20 hektárnyi erdő létrehozására lehet büszke, aminek egy részét a dolgozók – maximális lelkesedéssel és gyermekeik bevonásával - sajátkezűleg ültették el.

„Ez nem reklám, hanem egy hosszú távú fenntarthatósági stratégia része” - magyarázta. „A program keretében a WWF Magyarország, és az itthoni nemzeti parkok szakemberei segítségével őshonos fafajok csemetéi kerülnek telepítésre, melyek utógondozását is az adott nemzeti park szakemberei felügyelik. Így ezek az erdők ellenállók lesznek és sok éven át járulhatnak hozzá a légköri CO2megkötéséhez, illetve egyidejűleg élőhelyül is szolgálnak a vadon élő növény- és állatfajok számára. Annak idején, amikor megkezdődött a két cég között az együttműködés, még nem volt ennyire elterjedt a faültetés, mostanra már szerencsére egyre többen járnak elöl a jó példával.”

Házi CSR bajnokság

Az anyavállalat részéről is érkeznek természetesen az elvárások és fenntarthatósági célok, ezeket a magyar leányvállalat egy-egy helyi kezdeményezése még felül is múlja – egyszerűen hajtja őket a lelkesedés, és nem csak a managementet.

„A hazai HR csapatunk kezdeményezésére és szervezésében már két alkalommal is megrendeztük éves, házi CSR-bajnokságunkat, mely során a dolgozók 2 hónapon át csapatokban, pontokért teljesítettek különböző kihívásokat: lehet ez sporttal kapcsolatos, vagy hús- esetleg cukormentes étkezési kihívás, bármi, ami az egészségről, a fenntartható életmódról szól. Szemetet gyűjteni például mindenki eljött, aki csak tudott, az irodánk 500 méteres körzete azóta is tisztább! Nagyon jó érzés volt, amikor a helyi lakosok megálltak megköszönni nekünk, hogy időt szántunk erre.”

Annamari igen összetett és változatos CSR kihívásokról mesélt a továbbiakban. Felmerülhet a kérdés, hogy hogyan van erre ideje és energiája egy napi nyolc órában dolgozó munkavállalónak. „Az ALD Automotive tapasztalata az, hogy a munkatársak nem csak hogy időt szenteltek rá, hanem extra motivációt is adott nekik egy-egy feladat.”

„Lássuk be, csak elkezdeni nehéz! Volt, aki 2021-ben találkozott először a fenntartható életmóddal, a második kihívás alkalmával pedig már mesélte, hogy azóta mennyi mindent csinál életvitelszerűen. A cégnél szinte mindenki állandósított bevásárló táskával, zöldséges tasakkal jár a boltba nemet mond a műanyag csomagolóanyagra. Ez 120 embernél már jelentős dolog! Ráadásul sokszor a családtagok és a barátok is beszállnak a kihívásokba – például egy hosszabb, kerékpáros kiránduláson. Ennyire ragadós ez az egész!”

Általánosságban jelenthet belépési korlátot a fenntartható életvitelbe a rengeteg információ, mert elriasztja az embereket az az idő-és energiaráfordítás mennyiség, ami ahhoz lenne szükséges, hogy kibogozzák, mit is kellene másként tenniük. Az ALD CSR-bajnoksága viszont úgy segít, hogy mindig egy-egy területet kiemelve, konkrét feladatokon keresztül és némi háttérinformáció segítségével vezet be a témába.

„Nagyon sok embernél megvan az igény és a nyitottság, de a hétköznapok során nem jut energiája beleásni magát a témába. Ha viszont precízen definiált gyakorlati kihívásokat ajánlunk fel, könnyebben belevágnak, sikerélményük lesz, így a fenntartható életmód egyre inkább szokássá, majd példamutatássá válik. Egy picit változtatni mindig könnyebb, mint a nyomasztóan összetett egészbe beleugrani.”

Flottakonferencia fenntarthatóan

„A világ változik, és a flottáknak együtt kell változniuk vele. Mi az ALD Automotive-nál hiszünk abban, hogy a mobilitás jövője elektromos. Ha az ügyfél készen áll az elektromos meghajtásra való átállásra, személyre szabott támogatást nyújtunk az elektromos meghajtásra való felkészülés minden fázisában. Az ALD Electric célja egy tisztább, fényesebb jövő és egyben a flották különböző igényeinek kiszolgálása. A flottamenedzserek egy általunk személyre szabott elektromos jármű-stratégia és átállási terv előnyeivel indulhatnak, miközben vállalatuk a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésével hozzájárul társadalmi felelősségvállalási céljaik teljesüléséhez.”

„Ügyfélrendezvényeinket szintén a fenntarthatóság köré építjük, ALD Akadémia szakmai konferenciánk és az ezt időben szorosan követő Zöld Tesztvezető Napjaink egyaránt ezt az irányt erősítik és népszerűsítik, ugyanúgy, mint az év során megvalósuló kommunikációnk is.”

„A 2022 őszi eseménysorozatunk is körülbelül 500 fő részvételével valósult meg. Az alapkoncepció a több szemszögű megközelítés és a gyakorlati példák kölcsönös megosztása. Nem csak az ALD mondja el, hogy miért és hogyan lehet és kell fenntarthatóbban működni vagy flottát üzemeltetni, hanem külső szakértők, szakmai szervezetek és ügyfeleink bevonásával is körüljárjuk a témát, inspirálódunk és tanulunk egymástól. Pár éve még onnét indultunk, hogy felhívjuk a figyelmet a klímaváltozásra, mint létező kihívásra, illetve, hogy van-e létjogosultsága az elektromos autózásnak. Mostanra már egyértelműen érezhető a szemléletváltás és ez annak is köszönhető, hogy ügyfeleinkben megvan az igény és a kíváncsiság a fenntarthatósági megoldások iránt. A flottakonferencia egy külön tesztvezető nappal egészül ki, ahol kizárólag elektromos és hibrid modelleket próbálhatnak ki az ügyfelek. A felmerülő kérdésekre pedig 43 ország tapasztalatával tudunk megoldást javasolni” – tette hozzá Annamari büszkén.

Az ALD flottakonferenciája legutóbb már nemcsak témájában foglalkozott a fenntarthatósággal, hanem megvalósításában is zöld célokat tűzött ki, amelyben visszajelzésük alapján nagy segítséget nyújtott a HighVibes útmutatója – mi pedig erre vagyunk büszkék.

„Motoszkált bennem a gondolat, hogy operatív szempontból is legyen a rendezvény minél zöldebb, egyértelműen valós megoldásokat kerestem. A meghívás, a regisztráció, a catering és a rendezvény minden eleme fenntartható elvekre épült, illetve a helyszín kiválasztásában szerepet játszott az is, hogy az energiatermelésük egy része napelemek segítségével valósul meg.”

Zárszó

Mindez a motiváció egy apró döntéssel, gondolattal kezdődött. Annamari elmondta, hogy ő is megtapasztalta kezdetben a klímaszorongást, azt az állapotot, amikor már az esti zuhanyzáskor is bűntudatot érzett a Föld vízkészletének fogyása miatt, de elhatározta, hogy nem akar ebbe beleragadni.

„A szorongás abból fakad, hogy az ember azt érzi egy ekkora kihívással szemben - mint a Földünk megmentése -, hogy tehetetlen. A lépésről-lépésre megközelítés stratégiája megoldást nyújthat ezekre az elakadásokra, már egy-egy aprócska változtatás rendszeresítésével hamar érezni fogjuk a változást. Szemét például csak fogyasztásból keletkezik, társadalmunkban pedig a jólétet még mindig a fogyasztással azonosítjuk. Ezt a mindsetet nem könnyű megváltoztatni, így egyszerűbb, ha mindenki egyénileg vállal felelősséget és tesz lehetőségeihez mérten minél többet a fenntarthatóságért – mert sok kicsi sokra megy. Higgyük el, hogy a személyes jó példánk sokat számít, ha mi teszünk valamit, az előbb-utóbb a közösséghez is eljut. Ha jelen van az életünkben a fenntarthatóság, megtapasztaljuk, hogy minden-mindennel összefügg, és a többi emberrel összefogva kell rájönnünk a nagyobb hatáskörben is működő megoldásokra.”

Köszönjük a beszélgetést Annamarinak!

szerző: HighVibes

forrás: ALD Automotive Magyarország – a cég, ahol a személyes törekvés találkozik az üzletpolitikával, és létrejön valami igazán példamutató (highvibes.hu)