HÍREK

11jan.
2022

Miért hasznos a vezetéstechnikai tréning?

Miért hasznos a vezetéstechnikai tréning?

A magabiztos vezetés nem csupán azért jó érzés, mert az autót uralni határtalan szabadságot ad. Ha mások is ülnek benne, különösképp akkor, ha családunk tagjai, nem engedhetjük meg magunknak a szorongást és a bizonytalanságot. Az ALD-től is igényelhető vezetéstechnikai tréningek többféle programmal várják Ügyfeleinket, igazodva a felkészültségi szintjükhöz.

A technikai tréning

A technikai tréning elméleti oktatással kezdődik, ismertetve a pályák felépítését, az érvényes biztonsági előírásokat, az autóval és a vezetéssel kapcsolatos hasznos gyakorlati tudnivalókat. Szó esik többek között a járműfizikáról (az autó tapadása, fékek, futómű, irányíthatóság stb.), illetve az egyéni adottságokról. A kettő közül a járműfizikai rész fejleszthető, érdemes megragadni hát a lehetőséget. A kurzus során számos gyakorlati feladatot kell végrehajtani. Vészfékezés sima és csúszós útfelületen különböző sebességekről; hirtelen megjelenő akadály előtti vészfékezés csúszós felületen; féktávolságon belül megjelenő akadály kikerülése csúszós felületen; imitált frontális ütközés elkerülése, megcsúszó, megperdülő autó egyenes irányba kormányzása; kanyarodás csúszós pályán növekvő sebességgel; szlalomfeladatok vizes, jeges pályán; első tengely tapadásvesztésekor (alulkormányzott állapotban) történő helyes reakciók gyakorlása; hátsó tengely tapadásvesztésekor (túlkormányzott állapotban) történő helyes reakciók gyakorlása rántópadon.

Ízelítő az elméleti oktatásból

Mindennek az alapja a megfelelő üléshelyzet. Az első az ülésmagasság, a jó kilátás érdekében. Ha állítható, az ülőlap ne álljon túl ferdén felfelé, mert vészfékezéskor még a párnát is át kell taposni a combunkkal, ami időveszteséget okoz. Beszálláskor ejtsük be magunkat az ülésbe, hogy egészen a támlánál üljünk, különben a legdrágább és legjobb ülés sem támasztja jól a derekat és a hátat. Hosszirányban akkor ülünk jól, ha bal lábunk a kuplung teljes kinyomásakor is enyhén be van hajlítva, és csuklónkkal meg tudjuk érinteni középen a kormánykerék felső ívét.
A kormányt nem 10 óra 10 percnél, hanem 9 és 3 óránál kell fogni, mert így egy mozdulattal nagyobbat fordíthatunk a kerekeken. A hüvelykujjakkal ne fogjuk a küllőket, akkor sem, ha nem terepen megyünk, ahol a gödrökben elforduló kormánykerék eltörheti az ujjunkat. A lényeg, hogy a volánon 180 fokot fordítva nem emelkedhet el vállunk a háttámlától. Ez egészen biztosan meredek háttámlaállást jelent, ami sokaknak idegen. Pedig több előnye is van. Anatómiailag a gerinc felépítése a futó-gyalogló, tehát egyenes tartású embert támogatja. A gerinc a test lengéscsillapítója, ami csak egyenes háttal működik. Meredek támlával ülve lassabban fáradunk el és kíméljük a hátunkat. De a hát- és derékfájás hagyján, vezetés közben a félig fekvő tartás fatális hiba, ugyanis így az ülés és az öv nem tudja megtartani az embert oldalütközésnél. 

Online tréning / E-learning

Az eddigiek során betekintést nyerhettek a fizikailag az autóban ülve végrehajtott tréningek részleteibe, azonban igény szerint rendelkezésükre áll legújabb, online tréninganyagunk is, amelynek legnagyobb előnye az előzővel szemben, hogy akár az otthon kényelméből is elvégezhető. A tananyag havi bontásban, egymásra épülő, több nyelven rendelkezésre álló modulokban is elérhető a mélyebb, jobban beépülő tudás érdekében. A háttérben pedig egy hatalmas nemzetközi tudásbázis és egy fejlett e-learning tool áll, így akár külföldi Kollégák számára is kérhető.

A fentieket összefoglalva tehát a vezetéstechnikai tréningek (bármelyikről is legyen szó) nyilvánvaló, emberi épséget megóvó hatásán kívül olyan egyéb előnyökkel is rendelkeznek, mint a javuló baleseti statisztika, ezáltal a kárhányad csökkenése, továbbá a kimutatható üzemanyag fogyasztási megtakarítás, amely egy cégautó flotta üzemeltetésénél különös jelentőséggel bír.

Amennyiben a fentiek felkeltették érdeklődésüket, bátran forduljanak kollégáinkhoz, akik örömmel állnak rendelkezésükre, és segítséget nyújtanak a tréningek megszervezésében. Elérhetőségünk: driverdesk.hu@aldautomotive.com

szerző: Kardos Miklós – ALD Head of Procurement