HÍREK

19nov.

Elektromos autózás – Flottamenedzserek gyakran feltett kérdései

Elektromos autózás – Flottamenedzserek gyakran feltett kérdései

Hogyan hasonlítható össze a belső égésű motorú (ICE – internal combustion engine), Plug-In Hybrid (PHEV) és teljesen elektromos hajtásláncú gépjárművek TCO-ja? Az, hogy az ICE, a PHEV vagy a BEV a legjobb megoldás az Ön számára, és mi a pontos fordulópont a futásteljesítmény szempontjából, számos tényezőtől függ, alapos  elemzést igényel.

 

Három tényező döntő fontosságú minden összefüggésben:

  • Először is, maguk a járművek kiválasztása, beleértve felszereltségüket, a motort, a teljesítményt, az energiafogyasztást, bármilyen kiegészítő felszerelést stb.
  • Másodszor: ösztönzők, energiaköltség (üzemanyag és villamos energia) és adózás, amelyek meglehetősen széles skálán mozoghatnak .
  • Végül: a vezetők és a vezetési magatartás. Milyen töltési lehetőségei vannak a sofőröknek, és mennyire nyugodt vagy sportos a vezetési módjuk? Főleg autópályás-vezetés vagy inkább városra koncentrálódó? Az ilyen megfontolások nagy hatással vannak az optimális hajtásláncra és a tényleges TCO -ra.

Az elektromos autók hatással lesznek a vezetőim biztonságára?

Az elektromos autó vezetése teljesen más élmény, mint egy tiszta belső égésű motorral szerelt modell. Az emberek hajlamosak arra, hogy automatikusan olyan vezetési módot alkalmazzanak ahol inkább a hatékonyság mint a sebesség alapján döntenek. A motorzaj hiánya békés környezetet is teremt, amely inkább alkalmas a csendes utazáshoz, mint a felpörgő motor. A teljesen elektromos járművek speciális funkciókkal vannak felszerelve, amelyek javíthatják a vezető biztonságát. Például a regeneratív fékezés nagy előny az benzines/dízel járművekhez képest, mivel az autó automatikusan lassítani kezd, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról. Abban az esetben, ha a vezető fékez, hogy elkerülje a veszélyes helyzetet, az elektromos autó hamarabb kezd lassítani, mint egy benzines/dízel autó.

Melyek az elektromos autó töltés legköltséghatékonyabb módszerei?

Az elektromos autó feltöltése nem olyan egyszerű, mint egy benzines vagy dízel jármű tankolása. A vezető igényeitől és a rendelkezésre álló infrastruktúrától függően különböző módokon történhet a töltés - otthon, az irodában, az utcán vagy az autópályákon.

Tisztán költség szempontjából az otthoni vagy irodai töltés a legolcsóbb megoldás, mivel a kWh ára szerződéses és olcsóbb, mint a közterületeken kínált áram. Az utcai töltés nagyon kényelmes, de hátráltatja a szabályozás és az átláthatóság hiánya az árazási megközelítések tekintetében. A kWh -ára szolgáltatónként változhat, és egyes országokban a szolgálatók percenkénti árakat számítanak fel a kWh ár helyett vagy mellett. Lassú töltési helyzetben a számla tehát emelkedhet. A legdrágább töltési mód nyilvánvalóan a jellemzően autópályák mellett elhelyezett töltőkön történő villámtöltés. A villámtöltés azonban meglehetősen korlátozott, és főleg hosszú utakra használják.

Ezért erősen ajánlott irodai és otthoni töltési lehetőséget biztosítani alkalmazottai számára. Ez lehetővé teszi a töltési munkamenetek szoros figyelemmel kísérését, és biztosítja, hogy alacsony legyen a villamosenergia- és üzemanyagköltség.

Mennyire megbízható a gyártók által megadott WLTP távolság?

A WLTP tartomány, akárcsak az belsőégésű motoros járművek WLTP üzemanyag -fogyasztásának becslése, „ideális körülmények között” történik, amelyek szinte soha nem léteznek közutakon. Ez azt jelenti, hogy az elektromos autók valós megtehető távolsága alacsonyabb-átlagosan 15-20%-kal a WLTP tartománynál. A pontos mérték számos más tényezőtől függ, mint például a hőmérséklet, a domborzat, a sebesség és az olyan funkciók használata, mint a légkondicionálás és a fűtés. A sebesség az a tényező, amely leginkább befolyásolja a hatótávolságot, bár a hatótávolság a regenerációs technológiával bővíthető, ha városban vezet a használó.

Mi történik az elektromos autók akkumulátoraival, azok életciklusának végén és teljesen CO2 neutrálisak-e az elektromos autók?
Mi a környezeti hatása egy elektromos autónak?

Mint minden mesterséges termék, az elektromos járművek sem teljesen kibocsátásmentesek. Valójában a nyersanyagok kitermelése, az autók gyártása, a hajózás és még maga az áramtermelés is CO2 -forrás. Ezt a technológiát azonban mérlegelni kell az belső égésű motorral rendelkező járművekhez képest, amelyek gyártási ciklusa ugyancsak CO2-kibocsátás forrása, de amelyek jelentősen több CO2-t bocsátanak ki a gyártás utáni életciklusuk során. Üzemanyagot égetnek el mozgatáshoz - kitermelt, szállított, finomított és feldolgozott üzemanyag, amely magas CO2 -szintet eredményez a folyamat során.

Ezenkívül az autóakkumulátorok második életet élhetnek, amikor eléri a kezdeti kapacitásuk 70% -át (az autóhasználathoz elégtelennek tekintik). Használhatók energiatárolóként, és továbbra is végzik munkájukat a magas CO2 -kibocsátás megelőzése érdekében. Végül, mint minden akkumulátort, ezeket is újrahasznosítják.

Hogyan választhatom ki a legjobb hatótávolságú autót a dolgozók számára?

Az elektromos autók manapság sokféle formában és méretben kaphatók, különböző akkumulátor kapacitással és motorokkal. Egyes márkák hatékonyabb hajtáslánc technológiát alkalmaznak, mint mások. Ezek a tényezők mind befolyásolják a jármű tényleges hatótávolságát.

Ideális esetben olyan elektromos autót kell választani, amely a súly (könnyebb = jobb), az akkumulátorkapacitás (több = jobb) és a teljesítmény (kisebb teljesítmény = nagyobb hatótávolság) és aerodinamikai képességek (ellenállási együttható, alacsonyabb = jobb) legjobb kombinációját kínálja.

Bizonyos opciók kiterjeszthetik az elektromos hatótávolságot, mint például a hőszivattyú - egyes modellek alapfelszereltsége, míg másokban opcionális kiegészítő -, amely segít az akkumulátor és a belső hőmérséklet optimalizálásában, különösen a hidegebb téli napokon.

Ezenkívül hosszabb utakhoz feltétlenül adjon hozzá egy gyorstöltő kábelt, amely lehetővé teszi a 100 kW-os (vagy annál nagyobb, és ha a jármű képes rá) egyenáramú (DC) töltést.

Az alkalmazottak számára a legjobb hatótáv nem feltétlenül jelenti a legnagyobb távolságot. Ha nincs szükség nagy hatótávolságra, a magasabb hatótávolságú autóba való befektetés nem a leggazdaságosabb megoldás. Válasszon olyan tartományt, amely megfelel a jármű átlagos használatának, nem pedig a csúcshasználatnak. Ha egy alkalmazott napi 100 km -t vezet az otthoni és az irodai töltési képességgel, akkor nem kell 450+ km hatótávolságú járműbe befektetni. Természetesen ebben az esetben ne válasszon 100-150 km hatótávolságú járművet; mert váratlan helyzetekben némi tartalékkapacitás ajánlott.

Szükséges-e aggódni az akkumulátor kapacitásának romlása miatt a futamidő alatt?

Mint minden lítium-ion akkumulátor, az elektromos járművek akkumulátora idővel elveszíti kapacitását, bár az elektromos akkumulátorok romlása nem hasonlítható össze laptoppal vagy mobiltelefonnal, mivel az elektromos járművek átlagosan jobb akkumulátor-kezelő rendszerrel rendelkeznek a laptopokhoz és mobiltelefonokhoz képest. Ezek megakadályozzák, hogy az egyes akkumulátorcellák a biztonságos működési ablakukon kívül működjenek - például extrém meleg a töltés során -, és ezáltal meghosszabbítják az akkumulátor élettartamát. Az elmúlt évtizedben végzett számos tanulmány és vásárlói jelentés bizonyította, hogy az elektromos jármű akkumulátorának romlása általában jelentéktelen a jármű életciklusának első néhány évében, átlagosan mindössze 2-3% -os kapacitáscsökkenés 3 év után.

Az akkumulátorfejlesztés területén elért folyamatos fejlődésnek köszönhetően a gyártók körülbelül 7-8 év garanciát vállalnak átlagosan 150 000 és 160 000 km között, gyártótól és országtól függően.

Az akkumulátor romlásának lehetséges okai közé tartozik a ciklikus öregedés és a naptáröregedés. A ciklikus öregedés több töltés és kisütés eredménye (egy ciklus az akkumulátor lemerülésével és teljes feltöltésével egyenlő). A naptári öregedés az akkumulátor leromlását jelenti a ciklikus öregedésen kívül.

Egyszerű tippek az elektromos akkumulátor élettartamának meghosszabbításához:

• Az akkumulátort csak a napi ingázáshoz szükséges szintre töltse. Optimális, ha az akkumulátort a töltési tartomány 20-80% -ában használja.

Csak akkor használja a gyorstöltést, ha hosszabb utakat tesz meg, és ha az akkumulátor töltöttségi szintje alacsony. A gyors töltés jobban hozzájárul az akkumulátor leromlásához, mint a lassú töltés, az akkumulátor töltése során keletkező hő miatt. A legjobb töltési sebesség ezen az alacsony akkumulátor -szinten van, és a modern töltők korlátozzák a töltési sebességet, ha az autó akkumulátora fel van töltve

• Kerülje a 100% -os töltést, ha nem szükséges.

• Kerülje az akkumulátor teljes lemerülését - gyakrabban töltse az autóját

• Ahelyett, hogy az autó akkumulátorát magasabb töltöttségi szinten tartaná, ha tudja, hogy hosszú ideig nem fogja használni, tartsa alacsonyabb szinten, és töltse fel közvetlenül használat előtt.

• Próbálja elkerülni a szélsőséges időjárási körülményeket, amikor csak lehetséges

szerző: CSATÁR Balázs - ALD EV Ambassador