HÍREK

23jún.
2021

Kritikus pontok a kárügyek intézésében

Kritikus pontok a kárügyek intézésében

A biztosítási szerződés létrejöttével a bérlőre (használó gépjárművezetőre) is hárulnak kötelezettségek, amelyek a kárrendezésre is lényeges hatással vannak. Melyek ezek és használóként hogyan kell eljárnunk?

A károk bejelentése során az ALD Automotive és a bérlő között létrejött bérleti és üzemeltetési keretszerződésben rögzített kárbejelentési folyamatot szükséges betartani. A kárt a megfelelő kárbejelentő űrlapon kell bejelenteni az ALD Automotive szerződött javító partnereinek egyikénél, ahol a későbbi javítást is elvégzik. A biztosítási események során bekövetkezett káreseménykor mindig a valós eseményt kell leírni és a valós, tényleges sérüléseket kell ráírni a kárbejelentőre. A bejelentésnek a bérleti és üzemeltetési keretszerződés szerint is a bekövetkezéstől számított 2 napon belül meg kell történni.

A kárbejelentés folyamata és adatszolgáltatási követelménye független attól, hogy a bejelentő okozta, vagy elszenvedte a kárt. Az elszenvedett kár esetében szükséges az Európai Baleseti bejelentőlap pontos kitöltése is, amelyben szintén ügyelni kell a helyes adat és a helyszínrajz felvételére. Ha az ügyintézés során további adatlapot (Casco) is ki kell tölteni, akkor annak a korábbi bejelentővel (GFB) összhangban kell lennie.

Egy balesetből bekövetkezett kárt csak egyszer lehet bejelenteni, a kárügy bejelentését, lezárását követően a káresemény körülményeinek utólagos módosítására a biztosítási szerződés értelmében lehetőség nincs.

Fontos, hogy a kárbejelentő sematikus ábrázolási lehetőségét használva, a pontos helyszínrajzot, a káresemény pontos leírását és a ténylegesen keletkezett károkat írjuk a megfelelő helyekre. A kárbejelentő lap aláírásával a kitöltője kijelenti, „hogy a fent közölt adatok a valóságnak megfelelnek”, ezért mindig a károsult (használó gépjárművezető) töltse ki a kárbejelentőt, hogy az a ténylegesen megtörtént körülményeket és sérüléseket tartalmazza. A baleset helyszínén érdemes néhány fényképeket is készíteni, mert ezzel esetleg a későbbi vitás pontokat tisztázni lehet.

Amennyiben a kár leírása és a gépkocsin látható sérülés műszakilag nem összeegyeztethető, úgy a kár kifizetésére nincs lehetőség, elutasításra kerül, hiszen minden biztosítási szerződésnek része a biztosított valós adatszolgáltatási kötelezettsége és ennek megszegése a kár elutasítását vonhatja maga után.

Kifejezetten kérjük, hogy a kárbejelentőt minden esetben a balesetben részt vevő autóvezető töltse ki, alaposan, előre végig gondolva a részleteket.

Amennyiben a kárbejelentő kitöltésével kapcsolatban kérdései lennének, keresse a Driver Desk-et a driverdesk.hu@aldautomotive.com e-mail címen vagy a 06-1-802-5800-as telefonszámon. Munkatársaink szívesen segítenek a kitöltésben.

 Balesetmentes közlekedést kívánunk!

Kovács Zoltán – ALD Head of Insurance