HÍREK

19jan.
2021

CES 2021: Főszerepben a digitalizáció és az elektromos hajtás

CES 2021: Főszerepben a digitalizáció és az elektromos hajtás

A múlt héten lezajlott Consumer Electronics Show (CES) több mint egy évtizede hatalmas népszerűségnek örvend a műszaki rajongók körében. Idén az esemény eltér az előző évektől; első alkalommal rendezték meg online. Nagy előny, hogy ezúttal mindenki otthonról is megtapasztalhatta a vásárt, és nem kellett Las Vegasba utaznia érte.

Az autógyártók a CES platformján mutatják be évről-évre a nagyközönség számára az autók digitalizálásával és elektromos hajtással kapcsolatos elképzeléseiket. 2021-et sokan áttörő évnek tekintik az elektromos járművek és a kapcsolódó tech-kiegészítők fejlesztése terén. Az autógyártók ikonikus márkái közül is számos EV változattal találkozhatunk. A CES érdekességein keresztül bepillanthatunk a jövőbe is. Rövid áttekintés az idén bemutatottakról.

General Motors előadása és bemutatója

Az idei nyitóbeszédet Mary Barra, a General Motors elnök-vezérigazgatója tartotta. Előadásában a General Motors stratégiáját taglalta, miszerint a mobilitás előmozdításában világszerte az elektromos közlekedés kiemelt szerepet játszik. A beszéd során a legújabb elektromos járművek fejlesztéseibe is betekintést nyerhettünk. A CES-en bemutatott egyik tanulmányautó a plug-in Chevrolet pickup volt. Az azonban még mindig nem világos, hogy a jármű hibrid vagy teljesen elektromos lesz-e.

Az EV az új UV

A Sono Motors a CES-en mutatta be az érdeklődőknek az első napelemes elektromos járművet: a Siont. Az autó külsejét 248 napelem borítja. A paneleket a jármű formájához igazították annak érdekében, hogy minél optimálisabban kihasználják az autó felületét. Az innovatív napelemes technológia maximális hatékonyságot és magasabb energiahozamot biztosít kis felületeken. Ennek eredményeként a Sion akkumulátora akár 250 kilométeres hatótávolságra is képes, mivel folyamatosan tölti magát a nap energiájával.

A jövő műszerfala?

A Mercedes-Benz bemutatta új modelljét, az EQS-t. Ami ezt az elektromos autót igazán különlegessé teszi, az a műszerfalat betöltő képernyő: a MBUX Hyperscreen. A kijelző több különálló képernyőről tevődik össze, amelyeket egyetlen üveggel borított házba szereltek, így a műszerfal három részből áll: egy digitális műszeralkalmazásból, egy központi kijelzőből és egy kijelzőből az utas számára. A Hyperscreen összességében egy 142 cm-es képernyőt és 958 cm2-nyi felületet kínál felfedezésre. Érdekességképpen: a képernyő önálló tanulási képességgel rendelkezik, így az autó megjegyzi a használó preferenciáit. A fejlett OLED panelek ragyogó színekben nyújtanak digitális művészeti élményt, amikor senki sem ül az utasülésen, hogy ezáltal is további extra hangulatot kölcsönözzenek az autónak.

A másik nagy német márka, a BMW az I-drive új verziójával érkezett, az infotainment rendszer generációs szintet lépett és továbbra is az első az új BMW iX-ben.

forrás:

https://www.aldautomotive.nl/over-ons/nieuws-en-persberichten/ArticleID/4336/CES-2021-digitalisering-en-elektrificatie-voorop